Wykreowanie nowej marki to bardzo trudne zadanie, ponieważ trzeba nie tylko mieć jakiś ciekawy pomysł, ale też mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jednym z nich są barwy, o znaczeniu których wiele osób trochę zapomina, lub nie jest do końca świadomych, jak są istotne. A przecież psychologia nie na darmo zajmuje się od wielu lat tym zagadnieniem, i jest dostępnych wiele profesjonalnych opracowań mówiących o tym, jak barwy mogą wpłynąć na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.
Jak się bowiem okazuje, dobranie w odpowiedni sposób barw jest niezwykle istotne dla tego, czy uda się osiągnąć sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy wpływać też mogą na podejmowane przez klientów decyzje, czyli albo ich zachęcać do kupna, albo odwrotnie. Oczywiście wpływ na to ma też szereg innych aspektów, typu wychowanie, doświadczenia z przeszłości czy wspomnienia i emocje, ale jednak duża część konsumentów działa w oparciu o doskonale znane schematy.
Dlatego też decydując się na jakiekolwiek działania związane ze zmianą czy tworzeniem firmowego wizerunku koniecznie należy również uwzględnić w tym dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, aby była ona w miarę zbieżna z prowadzoną działalnością, zupełnie innych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W przypadku pierwszym wybór zapewne padnie na niebieski, kojarzący się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest popularna, ale też trochę ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.
Podobnie jest z żółtym i pomarańczowym – te barwy też w wielu przypadkach nie do końca spasują i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie sytuacja wygląda z czernią, będzie się ona z jednej strony kojarzyła ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem elegancji oraz luksusu. Tak więc warto zastanowić się porządnie, czy łososiowy róż na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy nie lepiej jednak będzie wybrać coś innego.
+Tekst Sponsorowany+
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.